PIANO NAZIONALE DI RIPRESA E RESILENZA (PNRR)
Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza (PNRR), Missione 5 "Inclusione e coesione", Componente 1 "Politiche per il lavoro", Riforma 1.1 "Politiche Attive del Lavoro e Formazione", finanziato dall'Unione europea - Next Generation EU
CHI PUO' ACCEDERE AI CORSI GRATUITI DEL PROGRAMMA GOL
Sono beneficiari del programma GOL, con possibilità di accedere a corsi gratuiti per conseguire qualifiche professionali o a corsi di breve durata, le persone con età dai 30 e fino a 65 anni, residenti e/o domiciliate nella Regione Campania, che sono, alternativamente in almeno una delle seguenti situazioni:
- beneficiari di ammortizzatori sociali in costanza di rapporto di lavoro: le specifiche categorie di lavoratori sono individuate dalla Legge di Bilancio 2022:
- beneficiari di ammortizzatori sociali in assenza di rapporto di lavoro: disoccupati percettori di NASPI o DIS-COLL;
- beneficiari di sostegno al reddito di natura assistenziale: percettori del reddito di cittadinanza;
- lavoratori fragili o vulnerabili: donne in condizioni di svantaggio, persone con disabilità, lavoratori maturi (55 anni ed oltre), persone che sono in carico o sono segnalate dagli enti che operano nel sistema dei servizi sociali o sociosanitari e/o sono inserite in progetti/interventi di inclusione sociale;
- disoccupati senza sostegno al reddito: disoccupati da almeno 6 mesi, altri lavoratori con minori opportunità occupazionali (giovani e donne, anche non in condizioni di fragilità), lavoratori autonomi che cessano l'attività o con redditi molto bassi;
- lavoratori con redditi molto bassi (i cosiddetti working poor): il cui reddito da lavoro dipendente o autonomo sia inferiore alla soglia dell'incapienza secondo la disciplina fiscale
Consulta il nostro catalogo formativo accreditato dalla Regione Campania
Percorso formativo:
OPERATORE DELLA PROMOZIONE E ACCOGLIENZA TURISTICA
Durata: 300 ORE
Duration : 300 HOURS
Description of the figure
The Social Welfare Operator ( OSA ) carries out its activity mainly in assisting non-self-sufficient patients, both at the user's home and in social welfare facilities.
It deals with meeting the needs of material and emotional assistance, from hygiene care, to nutrition, to the living environment, of subjects in situations of great difficulty (mainly disabled people, non-self-sufficient elderly people, subjects with mental distress, problematic minors , drug addicts) tending to favor their autonomy and self-determination and to improve their relationship with the context.
Collaborates with other professionals in the healthcare and social services area: doctors, nurses, physiotherapists, social workers, educators, psychologists, etc.
It carries out its activity at the user's home or in social-welfare facilities, as an employee, independently or, often, in a cooperative form.
Duration of the training course and its delivery
300 hours - 210 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 90 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years of age and possession of a lower secondary school diploma (middle school)
List of Training Units (UF):
- Care of the person's basic needs
- Assistance for the patient's health
- Guidance and support activities for the patient's family
- Promotion of psychological and relational well-being and autonomy of the patient
- Organization, hygiene and governance of the patient's living environment
Percorso formativo:
OPERATORE ALL’ ASSISTENZA EDUCATIVA AI DISABILI
Durata: 300 ORE
Duration : 300 HOURS
Description of the figure
The administrative secretary is an interface figure between the management bodies and the administrative-accounting areas of a public or private company.
Provides support to high-level administrative services, collaborating with management and other company functions in the management and coordination of general services: human resources, legal department and general affairs, purchasing and logistics.
It draws up reports and minutes containing the resolutions of the decision-making bodies, collaborates in the drafting of the documents necessary for the purchase of services and supplies and supports the administrative and accounting offices in the activities useful for the preparation of the financial statements.
It takes care of the management of external relations with public and private subjects and bodies relating to administrative issues.
Given the transversality of its tasks, this professional profile can operate in the administrative areas of both public and private companies in any economic sector, as well as in law firms or administrative-accounting consultancy firms.
Duration of the training course and its delivery
300 hours - 210 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 90 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and have a high school diploma
List of Training Units (UF):
- Collaboration in the management of internal and external company organizational aspects
- Collaboration in the drafting of tender notices for the acquisition of supplies
- Support for financial statement closing operations
Percorso formativo:
TECNICO DELLE ENERGIE RINNOVABILI
Durata 500 ore
Duration : 300 HOURS
Description of the figure
The Assistant for the autonomy and communication of people with disabilities carries out assistance related to socio-educational activities for people with disabilities of various kinds, supporting communication between the latter teachers/educators and the other participants, as well as collaborating in the preparation of educational and gaming situations and materials suited to the characteristics of the assisted subjects. In the school context, it provides additional support, in synergy with the support teacher and the other teachers in the class, facilitating the relational and participatory process of the pupil with disabilities during school activities as part of the more detailed assistance to autonomy and personal communication, provided for by art. 13, paragraph 3 of Law 104/92. They can work with an employee contract or as a self-employed worker with collaboration contracts in public and private structures that provide socio-educational services for people with disabilities, assuming responsibility for their tasks. In carrying out his work he mainly works with educators/teachers and material assistants.
Duration of the training course and its delivery
500 hours - 350 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 150 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and in possession of a high school diploma or a middle school diploma + professional qualification certifying the achievement of a learning level equal to at least EQF3
List of Training Units (UF):
- Management of individual and collective emergency situations
- Support for the implementation of socio-educational and recreational laboratory activities aimed at people with disabilities
- Motor assistance for people with disabilities in carrying out socio-educational activities
- Assistance for the autonomy and communication of people with visual disabilities, in the socio-educational field
- Assistance for the autonomy and communication of people with hearing disabilities, in the socio-educational field
- Assistance for the autonomy and communication of people with cognitive disabilities and/or mental disorders, in the socio-educational field
Percorso formativo:
ASSISTENTE DI STUDIO ODONTOIATRICO A.S.O.
Durata: 700 ORE
Duration : 500 HOURS
Description of the figure
The Childcare Operator is engaged in care and entertainment activities aimed at children and families, in residential and semi-residential structures (communities for minors, holiday stays, hospital departments), socio-educational services and interventions for children and the family (territorial educational and recreational services for free time, recreational centres, summer free time entertainment), socio-educational services for early childhood. Carries out parenting support activities: interventions with/for families in schools and services or directly in the area.
The Childcare Operator collaborates in the planning and implementation activities, especially in support of the figure of the educator, of cultural, recreational and expressive initiatives aimed at socialization, the development of creative and relational skills and the development of the child's growth potential .
Duration of the training course and its delivery
300 hours - 210 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 90 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and in possession of a high school diploma or a middle school diploma + professional qualification certifying the achievement of a learning level equal to at least EQF3
List of Training Units (UF):
- Promote the psychological and relational well-being of the child
- Collaborate in the planning, organization and implementation of courses suitable for developing children's creative and relational skills
- Promote the sense of belonging to a community of subjects (family, school, recreational and aggregation centers)
- Stimulate children's exploratory and motor skills development
Percorso formativo:
TECNICO DELLA GESTIONE DI CALL CENTER
Durata: 500 ORE
Duration : 300 HOURS
Description of the figure
The hardware technician deals with the assembly, installation and maintenance of hardware and software components of computer systems and networks.
Performs repairs to hardware components.
In some cases, the hardware technician can carry out information and after-sales assistance activities for customers.
Duration of the training course and its delivery
300 hours - 210 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 90 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and in possession of a high school diploma or a middle school diploma + professional qualification certifying the achievement of a learning level equal to at least EQF3
List of Training Units (UF):
- Assembly and installation of hardware and software
- Information and after-sales assistance for hardware products
- Maintenance of hardware and software
- Hardware repair
Percorso formativo:
MEDIATORE CULTURALE
Durata: 400 ORE
Duration : 250 HOURS
Description of the figure
The shelf set-up and replenishment worker is responsible for arranging and restocking the shelves and displays of the departments with the goods, removing pallets, cartons, and packaging and disposing of them according to the procedures identified in each point of sale.
Keeps the corridors and exhibition spaces of the departments clean and tidy and can also take care of loading/unloading goods entering and leaving the warehouse.
It can also respond to customer requests by providing information on the products and their location in the store, the price and any discounts and promotions.
The shelf set-up and replenishment worker finds employment mostly in large-scale retail trade and in medium and large-sized sales outlets.
Duration of the training course and its delivery
250 hours - 175 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 75 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and have a primary school diploma
List of Training Units (UF):
- Setting up and restocking shelves and sales counters
- Customer assistance in purchasing products
- Reception, control and storage of goods
Percorso formativo:
TECNICO PROGRAMMATORE SITI WEB
Durata: 300 ORE
Duration : 200 HOURS
Description of the figure
The Domestic Collaborator carries out hourly services aimed at the functioning of the domestic life of the family for which he works.
He works in the ordinary maintenance of the home and the appliances in which he works and of the objects present therein, in terms of cleaning.
He takes care of hygiene and tidying up and in agreement with the family can contribute to the preparation of meals.
Duration of the training course and its delivery
200 hours - 140 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 60 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and have a primary school diploma
List of Training Units (UF):
- Taking care of the hygiene and safety of domestic environments and appliances
- Handling of simple domestic bureaucratic procedures
- Care and assistance of pets present in the family
Percorso formativo:
GRAFICO PUBBLICITARIO
Durata: 300 ORE
Duration : 300 HOURS
Description of the figure
The administrative accounting operator carries out support activities in the operations of recording the accounting records and the tax, social security and administrative obligations required by the reference regulations and the company system, interfacing with those responsible for administrative control and financial management, from whom he receives the documentation to be recorded and the related procedural indications.
It carries out secretarial activities independently, taking care of direct relationships with internal and external interlocutors of the company, managing communication and information flows in paper and digital format (via email, telephone, fax, etc.), telephone reports, filtering and transmitting messages, tracking incoming and outgoing communications and keeping the correspondence archive and protocol updated.
In carrying out his duties, he uses Office digital tools and office equipment.
Given the transversality of its functions, this professional profile can find employment in administrative offices and secretariats of the PA, in small, medium and large companies, in trade associations and in professional and employment consultancy firms.
The organizational dimension of the structure in which it operates determines the level of specialization and autonomy of its functions.
Duration of the training course and its delivery
300 hours - 210 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 90 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and have a high school diploma
List of Training Units (UF):
- Carrying out accounting records registration activities
- Support for management activities of tax, social security and administrative obligations
- Management of information flow and office communications
Percorso formativo:
TECNICO HARDWARE
Durata: 300 ORE
Duration : 200 HOURS
Description of the figure
The person responsible for the care and cleaning of spaces and environments is able to carry out care, cleaning and restoration services for spaces and environments (internal and external, public and private), taking into account the specific characteristics of the different intervention contexts and in compliance of the environment and people.
Duration of the training course and its delivery
200 hours - 140 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 60 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and in possession of a primary school diploma
List of Training Units (UF):
- Configuration of the care and cleaning service for spaces and environments
- Preparation of equipment for cleaning spaces and environments
- Cleaning of spaces and environments
- Setting up spaces and environments
Percorso formativo
ADDETTO AI SERVIZI DI CONTROLLO DELLE ATTIVITA’ DI INTRATTENIMENTO E DI SPETTACOLO IN LUOGHI APERTI AL PUBBLICO O IN PUBBLICI ESERCIZI
Durata: 90 ORE
Duration : 60 HOURS
Description of the figure
Basic digital competence consists in knowing how to use information society technologies (IST) for work, leisure and communication with familiarity and a critical spirit.
Specifically, the areas to consider are information and data literacy, communication and collaboration, digital content creation, security and privacy, problem solving and digital well-being.
Duration of the training course and its delivery
60 hours - in synchronous fad mode (live online with the teacher)
Minimum entry requirement for the course
18 years old and in possession of a primary school diploma
List of Training Units (UF):
- Apply research techniques (data, information, news)
- Use existing databases
- Use data archiving software
- Apply document database consultation techniques
- Create and update database information
- Use internet navigation systems
- Use spreadsheet software (Microsoft, Excel, Lotus or similar)
Percorso formativo:
OPERATORE SOCIO ASSISTENZIALE O.S.A.
Durata: 300 ORE
Duration : 90 HOURS
Description of the figure
The Bouncer , technically defined as " Involved in the control services of entertainment and show activities in places open to the public or in public establishments " or " Unarmed subsidiary security operator ", is the person who carries out control functions in open premises to the public, and in this case: preliminary checks, public access and exit checks, checks inside the venue.
With the enactment of Law 15 July 2009 n. 94 (provisions regarding public safety) the use of this figure was regulated, also to protect the safety of those present (art. 3, paragraph 7).
Such personnel must be registered in a special list kept by the Prefect competent for the territory.
Duration of the training course and its delivery
90 hours - 63 hours in synchronous fad mode (live online with the teacher) + 27 hours of internship/laboratory
Minimum entry requirement for the course
18 years old and have a high school diploma
List of Training Units (UF):
- Assumption of behavior consistent with the legislation on public order and safety
- Management of relationships and conflict situations with customers of entertainment venues
- Control, prevention and contrast of emergencies, in entertainment and show activities in places open to the public or in public establishments
Percorso formativo:
COLLABORATORE DOMESTICO COLF
Durata: 200 ORE
DESCRIZIONE DELLA FIGURA
Svolge servizi ad ore finalizzati al funzionamento della vita domestica della famiglia presso cui lavora.
Opera nella manutenzione ordinaria dell’abitazione e delle pertinenze nella quale presta l’opera e degli oggetti in essa presenti, in termini di pulizia.
Si occupa di igiene e riassetto ed in accordo con la famiglia può contribuire alla preparazione dei pasti.
DURATA DEL PERCORSO FORMATIVO E MODALITA’ DI EROGAZIONE
200 ore – 140 ore in modalità DAD/AULA + 60 ore di stage/laboratorio
REQUISITO MINIMO DI INGRESSO AL CORSO
18 anni e possesso del diploma di scuola media inferiore (scuola media)
ELENCO DELLE UNITÀ FORMATIVE
• Cura dell’igiene e della sicurezza degli ambienti domestici e delle pertinenze
• Disbrigo di semplici pratiche burocratiche domestiche
• Cura e assistenza degli animali da compagnia presenti in famiglia
Percorso formativo:
SEGRETARIO - COORDINATORE AMMINISTRATIVO
Durata: 300 ORE
DESCRIZIONE DELLA FIGURA
È una figura di interfaccia tra gli organi direttivi e le aree amministrativo-contabili di un’azienda pubblica o privata.
Fornisce supporto ai servizi amministrativi di livello elevato, collaborando con la direzione e le altre funzioni aziendali nelle attività di gestione e coordinamento dei servizi generali: risorse umane, ufficio legale e affari generali, acquisti e logistica.
Redige relazioni e verbali contenenti le delibere degli organi decisionali, collabora alla redazione degli atti necessari per l’acquisto di servizi e forniture e supporta gli uffici amministrativi e contabili nelle attività utili alla redazione del bilancio d’esercizio nonché cura la gestione dei rapporti con soggetti ed enti, pubblici e privati, relativi a questioni di ambito amministrativo.
Data la trasversalità delle sue mansioni, questo profilo professionale può operare nelle aree amministrative sia di aziende pubbliche che private di qualsiasi settore economico, come anche in studi legali o di consulenza amministrativa-contabile.
DURATA DEL PERCORSO FORMATIVO E MODALITA’ DI EROGAZIONE
300 ore – 210 ore in modalità DAD/AULA + 90 ore di stage/laboratorio
REQUISITO MINIMO DI INGRESSO AL CORSO
18 anni e possesso del diploma di scuola media superiore
ELENCO DELLE UNITÀ FORMATIVE
• Collaborazione nella gestione degli aspetti organizzativi aziendali interni ed esterni
• Collaborazione nella stesura di bandi di gara d’appalto per l’acquisizione di forniture
• Supporto alle operazioni di chiusura del bilancio d’esercizio
Percorso formativo:
COMPETENZE DIGITALI DI BASE
Durata: 60 ORE
DESCRIZIONE DELLA FIGURA
La competenza digitale di base consiste nel saper utilizzare con dimestichezza e spirito critico le tecnologie della società dell’informazione (TSI) per il lavoro, il tempo libero e la comunicazione.
Nello specifico le aree da considerare sono l’alfabetizzazione su informazioni e dati, la comunicazione e la collaborazione, la creazione di contenuti digitali, la sicurezza e la privacy, la risoluzione dei problemi e il benessere digitale.
DURATA DEL PERCORSO FORMATIVO E MODALITA’ DI EROGAZIONE
60 ore – 60 ore in modalità DAD/AULA
REQUISITO MINIMO DI INGRESSO AL CORSO
18 anni e possesso del diploma di licenza elementare
ELENCO DELLE UNITÀ FORMATIVE
• Applicare tecniche di ricerca (dati, informazioni, notizie)
• Utilizzare banche dati esistenti e software di archiviazione dati
• Applicare tecniche di consultazione di banche dati documentali
• Creare e aggiornare le informazioni delle banche dati
• Utilizzare sistemi di navigazione internet
• Utilizzare software foglio elettronico (microsoft, excel, lotus o analoghi)
Percorso formativo:
ASSISTENTE ALL’AUTONOMIA E ALLA COMUNICAZIONE DELLE PERSONE CON DISABILITA’ - ASACOM
Durata: 500 ORE
DESCRIZIONE DELLA FIGURA
Svolge assistenza collegata alle attività socio-educative in favore di persone con disabilità di varia natura, supportando la comunicazione tra questi ultimi (docenti/educatori) e gli altri partecipanti, nonché collaborando alla preparazione di situazioni e materiali educativi e di gioco adeguati alle caratteristiche dei soggetti assistiti.
In ambito scolastico fornisce un supporto aggiuntivo, in sinergia con l’insegnante di sostegno e gli altri docenti della classe, facilitando il processo relazionale e partecipativo dell’alunno con disabilità durante le attività scolastiche nell’ambito della più articolata assistenza all’autonomia e alla comunicazione personale, prevista dall’art. 13, comma 3 della Legge 104/92.
Può lavorare con contratto di lavoro dipendente o come lavoratore autonomo con contratti di collaborazione presso strutture pubbliche e private che erogano servizi socio-educativi per persone con disabilità, assumendosi la responsabilità dei propri compiti.
Nello svolgimento del suo lavoro si accorda principalmente con educatori/docenti.
DURATA DEL PERCORSO FORMATIVO E MODALITA’ DI EROGAZIONE
500 ore – 350 ore in modalità DAD/AULA + 150 ore di stage/laboratorio
REQUISITO MINIMO DI INGRESSO AL CORSO
18 anni e possesso del diploma di scuola media superiore
ELENCO DELLE UNITÀ FORMATIVE
• Gestioni di situazioni di emergenza individuali e collettive
• Supporto alla realizzazione di attività laboratoriali socio-educative e ludiche rivolte a persone con disabilità
• Assistenza alla motricità della persona con disabilità e all’autonomia e alla comunicazione di persona con disabilità visiva, uditiva e cognitiva e/o disturbi psichici in ambito socio-educativo
Percorso formativo:
ADDETTO ALLA CURA E PULIZIA DI SPAZI ED AMBIENTI
Durata: 200 ORE
DESCRIZIONE DELLA FIGURA
É in grado di realizzare servizi di cura, pulizia e ripristino di spazi ed ambienti (interni ed esterni, pubblici e privati), tenendo conto delle caratteristiche specifiche dei diversi contesti di intervento e nel rispetto dell’ambiente e delle persone.
DURATA DEL PERCORSO FORMATIVO E MODALITA’ DI EROGAZIONE
200 ore – 140 ore in modalità DAD/AULA +60 ore di stage/laboratorio
REQUISITO MINIMO DI INGRESSO AL CORSO
18 anni e possesso del diploma di licenza elementare
ELENCO DELLE UNITÀ FORMATIVE
• Configurazione del servizio di cura e pulizia di spazi e ambienti
• Approntamento dell’equipaggiamento per la pulizia di spazi ed ambienti
• Pulizia di spazi ed ambienti
• Allestimento di spazi ed ambienti
Percorso formativo:
OPERATORE DELL’INFANZIA OPI
Durata: 300 ORE
DESCRIZIONE DELLA FIGURA
É impegnato nell’attività di accudimento e animazione rivolta a bambini e famiglie, in strutture residenziali e semiresidenziali (comunità per minori, soggiorni-vacanza, reparti ospedalieri), servizi e interventi socio-educativi per l’infanzia e la famiglia (servizi educativi e ricreativi territoriali per il tempo libero, centri ricreativi, animazione estiva del tempo libero), servizi socio-educativi per prima infanzia.
Svolge attività di sostegno alla genitorialità: interventi con/per le famiglie nella scuola e nei servizi o direttamente sul territorio.
L’operatore dell’infanzia collabora alle attività di progettazione e realizzazione, soprattutto in supporto alla figura dell’educatore, di iniziative culturali, ricreative ed espressive finalizzate alla socializzazione, allo sviluppo delle capacità creative e relazionali e allo sviluppo delle potenzialità di crescita del bambino.
DURATA DEL PERCORSO FORMATIVO E MODALITA’ DI EROGAZIONE
300 ore – 210 ore in modalità DAD/AULA + 90 ore di stage/laboratorio
REQUISITO MINIMO DI INGRESSO AL CORSO
18 anni e possesso del diploma di scuola media superiore
ELENCO DELLE UNITÀ
FORMATIVE
• Promuovere il benessere psicologico e relazionale del bambino
• Collaborare alla progettazione, organizzare e realizzare percorsi idonei a sviluppare la capacità creativa e relazionale dei bambini
• Promuovere il senso di appartenenza ad una comunità di soggetti: famiglia, scuola, centri ricreativi ed aggregativi
• Stimolare l’esploratività e lo sviluppo delle capacità motorie dei bambini
Percorso formativo:
ADDETTO ALL’ALLESTIMENTO E RIFORNIMENTO DEGLI SCAFFALI
Durata: 250 ORE
DESCRIZIONE DELLA FIGURA
Si occupa di disporre e riassortire gli scaffali e i display dei reparti con le merci, rimuovendo bancali, cartoni e imballaggi nonché smaltendoli secondo le procedure individuate in ciascun punto vendita.
Mantiene puliti e in ordine i corridoi e gli spazi espositivi dei reparti e può occuparsi anche di carico/scarico merci in ingresso e in uscita dal magazzino.
Può, inoltre rispondere alle richieste della clientela dando informazioni sui prodotti e sulla loro collocazione nel punto vendita, sul prezzo e su eventuali sconti e promozioni.
La figura trova occupazione per lo più nella GDO e in punti vendita di medie e grandi dimensioni.
DURATA DEL PERCORSO FORMATIVO E MODALITA’ DI EROGAZIONE
250 ore – 175 ore in modalità DAD/AULA + 75 ore di stage/laboratorio
REQUISITO MINIMO DI INGRESSO AL CORSO
18 anni e possesso del diploma di licenza elementare
ELENCO DELLE UNITÀ FORMATIVE
• Allestimento e rifornimento degli scaffali e dei banchi di vendita
• Assistenza alla clientela nell’acquisto di prodotti
• Ricevimento, controllo e stoccaggio della merce
Percorso formativo:
OPERATORE AMMINISTRATIVO CONTABILE
Durata: 300 ORE
DESCRIZIONE DELLA FIGURA
Svolge attività di supporto nelle operazioni di registrazione delle scritture contabili e degli adempimenti fiscali, previdenziali ed amministrativi previsti dalle normative di riferimento
e dal sistema aziendale, interfacciandosi con i responsabili del controllo amministrativo e della gestione finanziaria, dai quali riceve la documentazione da registrare e le indicazioni procedurali in merito.
Svolge in autonomia le attività di segreteria, curando i rapporti diretti con interlocutori interni ed esterni all’azienda, gestendo i flussi comunicativi e informativi in formato cartaceo e digitale (via e-mail, telefono, fax, ecc.) le relazioni telefoniche, filtrando e trasmettendo i messaggi, tracciando le comunicazioni in entrata e in uscita e mantenendo aggiornato l’archivio ed il protocollo della corrispondenza.
Nello svolgimento delle proprie mansioni, utilizza gli strumenti digitali di office e le attrezzature d’ufficio.
Data la trasversalità delle sue funzioni, questo profilo professionale può trovare impiego nell’ambito di uffici amministrativi e segreterie della PA, in aziende di piccole, medie e grandi dimensioni, in associazioni di categoria e presso studi professionali e di consulenza del lavoro.
La dimensione organizzativa della struttura in cui si trova ad operare, determina il livello di specializzazione e di autonomia delle sue funzioni.
DURATA DEL PERCORSO FORMATIVO E MODALITA’ DI EROGAZIONE
300 ore – 210 ore in modalità DAD/AULA + 90 ore di stage/laboratorio
REQUISITO MINIMO DI INGRESSO AL CORSO
• Realizzazione delle attività di registrazione delle scritture contabili
• Supporto alle attività di gestione degli adempimenti fiscali, previdenziali ed amministrativi
• Gestione del flusso delle informazioni e comunicazioni d’ufficio
JOIN ACADEMY & CONSULTING SCARL IS ISO 9001:2015 CERTIFIED
Design and delivery of professional training courses - EA37
Design, delivery and monitoring of training in asynchronous and synchronous mode with the formagione web application.